Vliegtuigcrashes en noodlandingen in WO II in de gemeente Gemert-Bakel

Op 22 september 2019 presenteert Simon van Wetten tijdens een lezing in het Boerenbondmuseum het nieuwste boek van Ruud Wildekamp over vliegtuigcrashes en noodlandingen in WOI in de gemeente Gemert-Bakel. Ruud was bijzonder trots op zijn boek. Helaas heeft hij het drukproces – het mooiste onderdeel van de totstandkoming van een boek maken – niet mogen meemaken. Hij is jongstleden zondag 18 augustus op 74-jarige leeftijd overleden.

Het boek omvat 160 pagina’s en ruim 200 foto’s waarvan velen in kleur. Het is een gezamenlijke uitgave van de heemkundekringen Gemert, Bakel-Milheeze en De Rips. Het boek is geschreven door Ruud Wildekamp met zijn werkgroep en is in totaal de 5e uitgave over vliegtuigcrashes in de regio. Naast de crashes zijn vele verhalen rondom deze crashes van Gemertse mensen opgetekend. Prijs bij voorintekening € 15,00, in de vrije verkoop € 18,00. Voorintekening kan ook middels een mail naar brievenbus@heemkundekringgemert.nl .