Heemkamer

Heemkundekring De Kommanderij Gemert beschikt over een Heemkamer op de bovenverdieping van de Latijnse School. Op de benedenverdieping is de gezamenlijke studiezaal van het Historisch Informatiehuis (gemeentearchief en heemkundekring) ingericht.
Op de Heemkamer vinden verenigingsactiviteiten plaats, zoals vergaderingen, lezingen, cursussen, werkgroepbijeenkomsten en exposities. Hier bevinden zich ook de bibliotheek en de computerwerkplaatsen.

De Heemkamer is tevens de ontmoetingsplaats voor leden en belangstellenden. Van oktober tot en met april is er elke tweede zondag van de maand van 11.00 uur tot 13.00 uur een Heemkaffee met een speciaal thema.

Heemkamer bezoeken

Wie de heemkamer wil bezoeken, kan zich melden aan de balie van de studiezaal in het Gemeentearchief aan de Ruijschenberghstraat 3a. Daar is bekend wanneer de heemkamer open is, of met wie u een afspraak kunt maken.

Ruijschenberghstraat 3b
5421 KR Gemert