GH-1999-02 Biljartclub Geen Overwinning Zonder Strijd 1944

Simon van Wetten (met dank aan Helm van Lankveld).

“Geen overwinning zonder strijd.” Een toepasselijker naam voor een biljartclub zou ik zo, aan het einde van de oorlogsjaren, niet kunnen bedenken. Zelfs de keus maken het omgekeerde V-teken. Eénendertig Gemertse biljarters hebben het groene laken even verwisseld voor  het groene veldje achter d’n Falliebar om zich aldus te laten vereeuwigen en uiteindelijk opgenomen te worden in een aflevering van Gemerts Heem.
Wie waren deze balvaardigen?
Zittend op de grond, vlnr: Jan vd Berg, W. Manders, M. van Zeeland en B. Goossens.
Zittend op de stoelen: H. Overdijk, M. van Schijndel, K. Vogels, P. van Schijndel en M. Rooijakkers.
Staand, middelste rij, te beginnen bij de man met de open jas: M. Vos, Reijnders, onbekend, Jan Crooijmans, Van Berlo, P. Leenders, M. Neggers, J. Manders en N. Smits.
Staand, één na laatste rij: J. Brouwer, N. Leenders, onbekend, Peeters, J. van Schijndel, Jos van Schijndel, G. van Lankveld en Janus Crooijmans.
Staand, laatste rij: Helm van Lankveld, P. vd Berg, Jac van Schijndel, Schouten en Van Sinten.

Voor PDF met foto, klik hier